Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás
|
|
A GLOBAL 8D RENDSZER
A Fordnál kifejlesztett rendszer problémamegoldási folyamatának fő elemei a következők:
D0 - Awareness of Problem
A problémajelenség érzékelése, azonosítása, a 8D alkalmazás szükségességének értékelése, előkészítése, indítása.
D1 - Use Team Approach
Problémamegoldó team alakítása.
D2 - Describe the Problem
A probléma leírása.
D3 - Implement and Verify Interim (Containment) Action(s)
Ideiglenes, azonnali intézkedések megtétele a probléma és hatásának
izolálására.
D4 - Define Root Cause(s)
Az okforrások felderítése, mélyvizsgálata, elemzése, a lehetséges megoldási lehetőségek meghatározása, megoldáspróba.
D5 - Choose/Verify Corrective Actions
A véglegesítendő javító intézkedések kiválasztása, amelyekkel a probléma és a kicsúszási lehetőségek megszüntethetők.
D6 - Implement Permanent Corrective Actions
A javító intézkedések bevezetése.
D7 - Prevent Recurrence
A megelőző intézkedések meghatározása és bevezetése a probléma visszatérésének megakadályozására.
D8 - Congratulate Your Team
A team munkájának elismerése.
Az angol nyelvű felsorolás alatti szöveggel a tárgykörök
jelentéstartalmára próbáltam rövid utalást tenni.
Vállaljuk:
- Global 8D tréningek megtartását,
- 8D problémamegoldó csoportok irányítását,
- Global 8D auditok végrehajtását.
MÓDSZEREK GYŰJTŐLAP
A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!
|
E-mail: feherotto@t-online.hu
|
Copyright ©2001-2024 Fehér Ottó, Minden jog fenntartva
Kiadás: 2001. június 8.
49. változtatás: 2024. január 1.