Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás
|
|
A KANBAN
A Kanban japán szó, jelentése:
Kan: kártya (card),
Ban: jel (signal).
Az 1950-es években kezdték alkalmazni a Toyotánál a Kanban rendszert, amelyet Taiichi Ohno fejlesztett ki.
A Kanban alapvető része a Just in Time gyártási rendszernek.
A Kanban kifejlesztésének ötletét egy szupermarketben alkalmazott kártyarendszer adta:
Az áruházban a termékeket azonosító kártyákkal látták el, az ábrán ezek a sárga színű kártyák.
A pénztáros a termékek eladásakor levette a kártyákat és a raktárba küldte.
A raktáros a beérkezett kártyák alapján előkészítette az eladótérbe kiszállítandó árukat, feltette rá a sárga kártyákat és kivitte a termékeket.
A sárga kártyák felrakásakor levették a termékekről a kék színű gyártói kártyákat.
A gyártói kártyákat eljuttatták a gyártóhoz.
A termékgyártó a beérkezett kártyák száma és adatai alapján legyártotta a szükséges mennyiséget.
Azonosító kártyákkal szállították ki a termékeket a szupermarketbe.
Az áruk feltöltése, a készletek figyelése, az utánrendelés, a gyártás és a kiszállítás a kártyák alapján történt.
Megjegyzés: a kártyák színjelölése csak illusztráció.
Vállaljuk:
- Japánban tanult módszerek több mint 30 éves alkalmazási tapasztalatával,
- több mint 40 éves gyakorlattal,
- a Kanban rendszer bevezetésének irányítását,
- Kanban tréningek megtartását.
MÓDSZEREK GYŰJTŐLAP
A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!
|
E-mail: feherotto@t-online.hu
|
Copyright ©2005-2024 Fehér Ottó, Minden jog fenntartva
Kiadás: 2005. május 31.
27. változtatás: 2024. január 1.