Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás
|
|
EGYKÉZ MÓDSZER
Az Egykéz módszer: a problémák, a rendellenességek, a hiányosságok megoldási szintre történő lebontása.
1996-ban, egy debreceni konferencián mutattam be először a módszert.
A Total Quality Management bevezetésének irányításánál gyakran tapasztaltam a túl általános vagy "megoldhatatlan" problémafelvetéseket és ezek gyors pontosítására, lefejtésére dolgoztam ki a módszert.
Egy probléma megoldhatósága és szakszerű megszüntetése a probléma megfogalmazásától is függ.
Az Egykéz módszer kifejlesztésénél a nyelvi adatok és a számszerű adatok kezelését valamint a stratifikáció elemeit ötvöztem.
Az Egykéz módszer előnyei:
- eszköz a nagy problémák kis problémákká alakításához,
- láthatóvá teszi a nagy problémában lévő kisebb problémák kapcsolatát, kölcsönhatását,
- igazolhatóvá és mérhetővé válnak a problémák,
- azonosítható a probléma sajátossága és a keletkezés helye,
- sok esetben azonnali megoldáshoz ad segítséget,
- vita nélküli, szabályozott problémalebontás.
Alkalmazási terület: problémafeltárás, problémamegoldás, a problémák azonosítása, a nagy, az általános, az átfogó, a kevéssé mérhető problémák igazolhatósági szintre való lefejtése.
Időszükséglet: 1-3 perc/probléma.
Típusa: egyénileg és csoportosan is alkalmazható.
A módszer alkalmazási leírása könyvben is megjelent:
Kreatív módszerek, szellemi technológiák
|
|