Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás
|
|
|
Az Értékradar az értékek felderítésére, azonosítására, megvalósulására és hasznosulására irányuló metodika.
Az első változatot 1997-ben Moszkvában oktattam, a következő évben véglegesítettem, 1999-ben Kairóban is bemutattam néhány kreativitásfejlesztési módszeremmel együtt.
Az Értékradar elv az új generációs módszerekbe sorolható, mert az alapmodellre építve számos alkalmazási rend fejleszthető ki.
A modell alkalmazható mind a négy fázisra együttesen és külön-külön vagy bármelyik kiválasztott-összerendelt fázisok szerint. Ennek következményeként számos technika fejleszthető ki bizonyos szabályok szerint, tehát az alapmodell alkalmazásával új modellek és alkalmazások dolgozhatók ki a vonatkozó tárgykörnek megfelelően.
Mondható, hogy az Értékradar egy módszerfejlesztő eszköz is, amely lehetővé teszi az értékekkel kapcsolatos új szellemi technikák kifejlesztését.
Vegyük például a Felderítés - Azonosítás egységeket és alkalmazzuk a minőségfejlesztésnél egyre gyakrabban hallható rejtett fogyasztói igények kielégítésére, új termékek kitalálására:
Tárgykör: pattogatott kukorica
Szubjektív terület: kreativitás
Objektív terület: gyerekek
Leképzési terület: a gyermeki kreativitás
Eredmény terület: pattogatott kukorica építő és festő készlet, iskolák közötti pattogatott kukorica építő bajnokság.
Ha az új terméket vesszük az értékradar tárgykörébe, akkor megjeleníthetjük az alkalmazási lehetőségek sokaságát: pattogatott kukorica faliképek, szobrok, virágok, díszek, asztali tárgyak, ajándéktárgyak, stb.
A módszer a kretativitási képességek kiteljesedését a szabadon választott, szintenként szisztematikus és teljes körű pásztázással segíti elő.
Alkalmazási terület:
- újdonságok, új értékek kitalálása, megvalósítása,
- új termékek, szolgáltatások kifejlesztése a vevők rejtett igényeinek
teljesítésére,
- a vevői értékek feltárása és beépítése a termékekbe és szolgáltatásokba,
- a termékek és szolgáltatások érték-megvalósulásának és hasznosulásának elemzése a termék és szolgáltatás-fejlesztés támogatása érdekében,
- a termékek és szolgáltatások előállítási folyamataiban az értékmegvalósulás hatékonyságának növelése,
- a hozzáadott érték növelése,
- költségcsökkentés,
- értékmegvalósulás-orientált termék és szolgáltatás tervezés,
- értékmegvalósulás-orientált gyártási technológia tervezés,
- értékmegvalósulás-orientált gép, berendezés tervezés,
- értékhasznosulás elemzés,
- a tulajdonosok, a vezetők és az alkalmazottak értékeinek és értékrendjének harmonizálása a még eredményesebb működés érdekében,
- a vállalati értékek és értékrendek megvalósítása a mindennapi gyakorlatban.
Időszükséglet: az eddig kifejlesztett módozatoknál 10-60 perc.
Típusa: egyénileg és csoportosan is alkalmazható.
A módszer eljárási leírása könyvben is megjelent:
High-tech menedzsment módszerek
alkalmazás-technológiai leírásai
|
Vállaljuk:
- több mint 25 éves kreatív módszerek kifejlesztési és alkalmazási gyakorlatával,
- több mint 40 éves főállású tanácsadói, rendszerszervezési gyakorlattal,
- új értékeket kitaláló/feltaláló módszerek oktatását,
- új termékek, szolgáltatások kifejlesztését,
- fejlesztő teamek munkájának irányítását,
- hozzáadott érték növelési tanácsadást,
- vezetési kreativitásfejlesztési tréningek megtartását,
- adott problémára, feladatra, szellemi tevékenységre cél-eredmény orientált módszerek kifejlesztését,
- a Total Creative Management bevezetését.
ALKOTÁSAIM GYŰJTŐLAP
A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!
|
Telefon: (1) 250 - 4573
E-mail:feherotto@t-online.hu
|
Copyright ©2000-2024 Fehér Ottó, Minden jog fenntartva
Kiadás: 2000. június 30.
59. változtatás: 2024. január 1.