Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás
|
|
A vállalati minőségfejlesztés egyik megközelítése
1. A kiindulás
A vállalati sikeresség jelentős tényezője a termékek és
szolgáltatások értékesítéséből származó bevétel. Az üzletkötés a vevő és az eladó értékítéletének hasonlósága, egyezősége esetén jöhet létre.
E tekintetben a minőségfejlesztésnél a kiindulás:
amelyben a
- Piaci érték - a realizált üzlet pénzben kifejezett értéke,
- Minőség - a termék/szolgáltatás minősége,
- Ár - a termék/szolgáltatás pénzben jelzett ára,
- Kondíciók - a termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó, mérhető és igazolható sajátosságok,
- Motivációk - a vevő/eladó motivációi, amelyek az áron, a minőségen és a kondíciókon kívül hatnak az értékesség megítélésében, az üzlet létrejöttében.
2. A minőségfejlesztés iránya
A termékek és szolgáltatások minőségének fejlesztésénél az egyik fő szempont az lehet, hogy olyan értéket állítsanak elő, amelyet a vevő is értéknek tekint, vagyis megvásárol. Ha
a minőséget szélesebb körben értelmezzük (például: olyan tulajdonságok, jellemzők összessége, amelyeken javítani, fejleszteni lehet), akkor a minőségfejlesztés külső és belső orientációi - többek között - a következők
lehetnek:
- a vevői értékek, igények mélyebb megértése,
- a termékek és szolgáltatások,
- a kondíciók,
- a motivációk/motiválás,
- az értékelőállítás,
- az értékelőállító és
- az értékeladás fejlesztése.
3. A vevői igényszintek és a teljesítés minőségkategóriái
A minőségfejlesztés általános célja lehet a mindenkori vevői igényeknek
megfelelő termékek és szolgáltatások biztosítása az előállító/eladó minőségének folytonos javításával, figyelembe véve a célpiac értékszintjét.
Vállaljuk:
- japán szakemberektől tanult minőségirányítási módszerek több mint 30 éves alkalmazási tapasztalatával,
- külső és belső vevői igények feltárását és azok alapján történő fejlesztést,
- minőségjavító és fejlesztő csoportok valamint Minőség Körök munkájának irányítását,
- minőségbiztosítási rendszerek kifejlesztését,
- a TQM továbbfejlesztését.
ALKOTÁSAIM GYŰJTŐLAP
Felhasznált irodalom:
Ács éva, Bernáth Lajos, Fehér Ottó, Lakatos Géza, Tóth László: Az ÁMR, Prodinform, 1989.
Imai Masaaki: Kaizen; The Key to Japanese Competitive Success, McGraw-Hill Book Company, 1989.
Shoji Shiba, Alan Graham, David Walden: A New American TQM, Center for Quality Management, Productivity Press, Cambridge, 1993.
Tsuda Yoshikazu: Program for Quality Management, Magyar AOTS Társaság, 1991.
Fehér Ottó: A Total Creative Management-új utak a vezetésben, Magyar Minőség Társaság, VII. Magyar Minőségi Hét, III. Menedzsment rendszerek az üzleti kiválóságért kiadvány, 1998.
A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!
|
Telefon: (1) 250 - 4573
E-mail: feherotto@t-online.hu
|
Copyright ©2000-2024 Fehér Ottó, Minden jog fenntartva
Kiadás: 2000. június 30.
56. változtatás: 2024. január 1.