Fehér Ottó
Vezetési tanácsadás

ISO 9001 tippek
ISO 9001
tippek

ISO 9001:2015 - A VEVŐKÖZPONTÚSÁG

Néhány követelmény

A vevői igényteljesítéshez a vevőkör-azonosítás megközelítése

ISO 9001 vevőközpontúság

A FOLYAMAT

1. A vevőközpontúság értelmezése a saját cégkörnyezetre

Értelmezzük a vevőközpontúságot a cég működésében: mit jelent a vevőközpontúság a termékeknél és a szolgáltatásoknál, a fejlesztésnél, a minőségirányítási rendszer megtervezésénél, a szervezet kialakításánál, a folyamatok kialakításánál, a belső kommunikációban, a feladatok kiadásában, stb.
Szisztematikusan menjünk végig a lehetséges tárgykörökön és kérdezzük meg, hogy "ki a vevő és milyen igényei vannak, lehetnek?".

2. A vevők azonosítása

A vevői igények és követelmények meghatározásához azonosítsuk, hogy milyen vevőknek, milyen igényeit kívánjuk kielégíteni.

3. A vevői igények meghatározása

A külső vevői értékeket, igényeket az azonosított vevők, vevőcsoportok szerint határozzuk meg, figyelembe véve, hogy milyen értékszintű terméket, szolgáltatást kívánunk nyújtani.
A külső vevői igények megértése és meghatározása - többek között - a potenciális és az aktuális vevőktől, a terméket/szolgáltatást használóktól, a piactól származó információk folyamatos gyűjtése és feldolgozása alapján történhet.

Hasonlóan járjunk el a belső vevőkkel kapcsolatban is.

4. A vevői igények beépítése a termékekbe/szolgáltatásokba

A külső vevői/felhasználói vágyakat, érzéseket, szándékokat, véleményeket, nyilatkozatokat, elvárásokat, igényeket, követelményeket, előírásokat, valamint a szabványokat, a törvényi-, hatósági előírásokat és egyéb információkat mérhető és igazolható paraméterekké alakítva építsük be a termékek/szolgáltatások megvalósítási dokumentációiba.

5. A vevői igények, követelmények beépítése a folyamatokba

A külső vevői igényeket teljesítő érték-megnyilvánulások alapján tervezzük meg és alakítsuk ki az értékelőállítási és az egyéb folyamatokat.

Hasonlóan járjunk el a belső vevőkkel kapcsolatban is.

6. A vevői igények, követelmények, értékek beépítése a szervezeti működésbe

A szervezet vevőközpontú működésének kialakítását és a vevők szolgálatának tudatosulását kell elérnünk a külső és a belső vevőkre vonatkoztatottan.

7. A vevői elégedettség mérése, értékelése

A vevői elégedettség növeléséhez, a folyamatos termékfejlesztéshez, a piacbővítéshez, stb. szükséges a külső vevők elégedettségének az értékelése.
A cég, a termékek, a szolgáltatások, a külső vevők és az adott környezet sajátosságai szerint alakítsuk ki a vevőkkel a kapcsolattartást, az információk gyűjtésének, feldolgozásának, értékelésének és a szükséges intézkedések megvalósításának rendjét.

Hasonlóan járjunk el a belső vevőkkel kapcsolatban is.

MEGVALÓSÍTÁS, DOKUMENTÁLÁS, IGAZOLÁS

- Tételesen keressük ki a szabványban a "vevő" szót és értelmezzük a követelményeket az adott szövegkörnyezetben.
- A vonatkozó dokumentált információ elkészítésével igazoljuk a követelmények teljesítését.

Egy példa a vevőközpontúságra
Használt autó eladás
- Hány kilométer van az autóban?
- Mennyivel tetszik kérni?


Megjegyzés
A vevőközpontúság megvalósításának számos útja van.
Mindig a józan ész alapú gondolkodásmódot alkalmazzuk!


Vállaljuk:
A felhasználói élmények fenntartása érdekében a weboldal nem nyom cookie-t sehova!

E-mail küldés: feherotto@t-online.hu
Telefon: (1) 250 - 4573
E-mail: feherotto@t-online.hu
Copyright ©2001-2024 Fehér Ottó Minden jog fenntartva
Kiadás: 2001. szeptember 2.
56. változtatás: 2024. január 1.


ISO 9001 TIPPEK
Minőségcélok  Célok lebontása  Vevőközpontúság  Minőségpolitika  Értékelés  Folyamatos fejlesztés  Rendszertervezés  Eljárás szerkezet  Adatok elemzése  Univerzális feljegyzések  Folyamatok kapcsolódásai  Munkaköri leírás  Infrastruktúra biztosítás  Kockázatkezelés  Szervezet és környezet 

ISO GYŰJTŐLAP